בתי המלון בישראל- טווח קצר/ ארוך. (וגם קצת קשור לאסטרטגיית היציאה של עסקים אחרים)
–
בימים אלה חוזרים בתי המלון לפעילות בצל קורונה.
הרבה השתנה, הרבה מאוד. אבל עם זאת המחירים שלהם נשארו כשהיו (בחלקן אפילו עלו).
חלק הבתי המלון מנצלים את העובדה שההצע נמוך – ביטול הטיסות לחו"ל וכן שרוב בתי המלון עדיין סגורים.
חשוב והוגן לומר שלתמחור בארץ יש בהחלט עלויות נוספות מעבר לאלה בחו"ל כמו ביטחון, מיסוי גבוה, תנאים סוציאליים לעובדים
וכעת נוספו משפיעים נוספים:
1. עלויות תפעול- תוספת ניקיון והגיינה מוגברת בחדרים ובשטחים הציבוריים (כאן ובכל העולם).
2. המצב הכלכלי – המצב הכלכלי של הלקוח הממוצע הרבה פחות טוב ולכאורה אמור להקשות על מרבית האנשים לצאת לנפוש.
וגם אם יהיו כאלה שיצאו לחופשות בטווח הקצר מאוד – זה יקרה בזכות שארית "אדי הדלק" שלפני המשבר.
–
להבנתי בתי המלון מפסידים הזדמנות חד פעמית לרכוש מחדש את האמון של הלקוחות ול"הרגילם" שכדאי ונכון יותר לנפוש בארץ.
עם כל הנזק הכלכלי לכאורה הם קיבלו רוח גבית לא מבוטלת שמיזערה להם נזקים :
@ הממשלה העניקה חל"ת לעובדים, פטרה אותם מהצורך לשלם שכר פנסיה והטבות.
@ הם חסכו בתקורות רבות שאינן עלויות קבועות, הארנונה קוצצה/בוטלה.
@ כעת הם אמורים לקבל תמיכה של מאות מיליונים (ששאר הענפים בתיירות לא קיבלו) ובנוסף בונוס החזרת עובדים למי שמחזיר.
@ בהעדר גל שני וסגר נוסף הם לפני 3 החודשים הכי פעילים בתיירות כאשר חופשות בחו'ל "- המתחרה העיקרי שלהם – "מושבת" !!
–
אני תקווה שקברניטי המלונאות יתעוררו ויבינו כי אומנם "הגבינה זזה" אבל זה רק לזמן קצוב.
עוד רגע ימצא חיסון ובתוך כמה חודשים שוב תהא לאנשים הכנסה ,חסכונות ורצון עז לשוב לבלות
או אז יעמדו לרשותם גם חלופות בחו"ל זולות בהרבה יותר ואין לי ספק שהם יחזרו לטוס.
–
מערכות יחסים נבנים לטווח ארוך וליום שאחרי- לא רק כאן ועכשיו!!
–
זה נכון לעולם המלונאות אבל גם לכל עסק קטן/בינוני שבעלותכם
או לכל חברה שאתם נמצאים בה בתפקיד ניהולי בכיר.
–
בברכת "פרגן, תרוויח"