10 צעדים להגדלת העסק שלי

רוב האנשים לא מסתפקים במה שיש להם, ורוצים להתקדם קדימה ולהשיג עוד. השאיפה הבלתי נגמרת הזו נוגעת ישירות לעסקים שלנו.
השאיפה היא לצמוח ולהגדיל את העסק ולהצליח! אז בואו ויחד נסקור את 10 הצעדים להגדלת העסק שלכם.

1.מתחילים במטרה!
מה המטרה שלך בהגדלת העסק? להגדיל נתח שוק, להגדיל רווחיות, להגדיל מחזור?
לכל אחת מהמטרות יש משמעות אחרת.
לדוגמא הגדלת רווחיות = התייעלות והורדת עלויות, אולי גם תמחיר שונה.

2. ניתוח של השוק והעסק :
השוק משתנה כל הזמן מתחת לראדאר שלנו. מה קורה בשוק?
מה הצרכים החדשים שהתעוררו? מה המתחרים עושים? איפה העסק שלי לא פועל וכדאי לו ?
לדוגמא : המחאה החברתית גרמה לצרכנים להיות מודעים יותר למחירים ולהוגנות בעסקים.
עסק יכול להציג מדיניות הוגנת ללקוח בניגוד למתחריו שלא יציבו זאת בחזית.

3. בסיס פיננסי חזק :
הגדלת העסק כרוכה בהשקעת משאבים- של כסף, אנרגיה או זמן.
כדי לגדול נכון צריך לתכנן נכון את גודל ההשקעה ומתי תחזיר את עצמה.
לדוגמא: עסק שיחליט לבנות אתר אינטרנט חדש ומשודרג,
צריך לתקצב מראש את עלות ההשקעה ולהעריך את ההחזר (כמה לידים חדשים יגיעו בעקבות השדרוג).

4. האם העסק שלך מבודל?
אם העסק שלך מציע מה שעסקים אחרים בתחום מציעים
– אז התשובה היא לא. בידול משמעותו שקהל היעד שלך יודע ומבין שהשירות שלך פונה בדיוק אליו ולא לכולם.
לדוגמא:
סוכנות נסיעות שממוקדת במוצרים ושירותים לקהל יעד של בני 50+, שאוהבים טיולי תרבות ואמנות.

5. יצירת מוצרים חדשים:
הגדלת העסק משמעותה בדרך כלל הצעה של מוצרים ושירותים חדשים, מעבר למה שמציעים היום. אלו ימשכו לקוחות חדשים.
לדוגמא : עסק בתחום האפייה שפיתח ליין לרגישים לגלוטן, תחום צומח ונדרש.

6. יצירת מודל לנאמנות לקוחות :
מתחת לידיים שלך יש בסיס של לקוחות קיימים. אם נגרום להם לחזור ולצרוך שוב מדובר בהשקעה נמוכה וביצירה של בסיס לקוחות נאמן.
לדוגמא:
בית קפה שנותן ללקוחותיו כרטיס החתמות, בקנייה העשירית קפה ומאפה חינם.

7. הגדלת סל הקניה:
אם חלק מהלקוחות שלך יקנו יותר- ענית על יותר צרכים של הלקוחות שלך ומכרת יותר.
לדוגמא: קוסמטיקאית שמציעה אחרי טיפול פנים קרם מקצועי טיפולי לבית לשמירת התוצאות.

8. מפגשים:
העסק שלך יכול לגדול רק מעצם זה שהוא יוצג בפגישות נטוורקינג , כנסים, חברים, משפחה, מכרים.
יש להשקיע בתחום זה זמן שבועי קבוע!

9. אמצעי שיווק :
אנשים קונים בעיניים. חשוב להשקיע בנראות ובאיכות של אמצעי השיווק שלך.
הם צריכים להראות ברמה גבוהה, לשדר איכות ואת הערכים של העסק שלך : אתר, פלאייר, פולדר, מייל , משרד…

10. עשייה בלתי פוסקת :
להקדיש זמן קבוע לחשיבה על פיתוח העסק,
שיפור השירות והאיכות וביצועים אחרים,
שימור הלקוחות,
התייעצות עם אנשי מקצוע וכמובן יישום!
בהצלחה!

גלית מור יועצת שיווק וקמעונאות, לתיאום יעוץ עסקי בואוצ'ר מנהל הפרישה

תרגיש/י חופשי לפנות ולשאול והיכן שנוכל לסייע – נסייע בשמחה
למידע כל קורס "יזומות וחשיבה עסקית פנה כאן
למפגש אישי ללא עלות עם מנכ"ל ביטחונט – פנה כאן!

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

פוסטים נוספים

בלוג

CV (קורות חיים) ב360 מעלות

כידוע מידי חמישי מזה כמעט 12 שנים אני מקיים יום קבלה בקהילה ללא עלות, באהבה וכמה פעמים שכל אחד/אחת צריכיםהפורש/ת הצעיר/ותיק יכולים לבחור האם ירצו

קרא עוד »
×