מותג

האם אתם בפועליכם היום יומי אנשי מקצוע או אנשי מכירות?
האם שמכם הולך לפניכם, או שאתם נאלצים להתאמץ בכדי ליצר תודעה והצלחה?
היום ברור לכולם, שגם מי שבא לתחום מקצועי, ולא חשב כי לעולם יאלץ לעסוק בשיווק, פתאום מבין שיש הרבה אנשי
אנו נציע מודל חדש לגילוי סודות המיתוג, דרך המותג של יום העצמאות – הלא הוא המגן דויד.

בתהליך מכירה, בין אם מוכרים רעיון, שירות או מוצר, מעורבים שלושה גורמים:
1. צד ראשון (המוכר) 2. הצד עליו מעוניינים להשפיע (הקונה) ו-3.הדבר שמוכרים (המוצר)
בין כל שניים משלושת גורמים אלה, קיים תנאי. קיום שלושת התנאים ביחד, יוצר גשטלט הגדול מסך חלקיו – והוא המותג. כמו מגן דויד, שהוא הרבה מעבר לשני משולשים מחוברים.

להן התנאים;
תנאי ראשון: בין המוכר למוצר – תשוקה ומומחיות:
1. מה האהבה שלכם? אל תבזבזו את שנותיכם היפות ב "עשיית כסף כדי שבעתיד תתפנו למה שאתם אוהבים". עשו את הדברים שאוהבים והכסף יבוא עמם.
זאת משום שאנו נוטים להיות טובים במה שאוהבים ובהם מצליחים להתבלט. יתרה מכך, בניית מותג דורש השקעה רבה ("נדרש כ-עשור כדי ליצור כוכב בין לילה")
לכן חשוב שתבחרו בכיוון שיש לכם תשוקה אליו, שיתן לכם כוחות להשקיע בו לאורך זמן. עשו מה שאוהבים, או לפחות ודאו כי אוהבים מה שעושים.
2. שנית שאלו את עצמכם במה אתם טובים מאוד או יכולים להיות טובים מאוד. ואז זכרו שזו רק נקודת הפתיחה. שכן, יצירת מותג הינו תהליך של השקעה, למידה
והתפתחות מתמדת. המומחיות של אתמול, דורשת עדכון מתמיד. מה עשיתם לאחרונה כדי להעשיר את מותגכם? קריאת כתבות מקצועיות, כגון זו, הינה כבר התחלה טובה.
עם זאת, לא די בהתפתחות. האם אתם חוזרים ומתרגלים את הבסיס? הדברים הבסיסיים ביותר, שכולם יודעים, אך לא תמיד עושים? היבריס–הינו חטא הגאווה, שכבר הפיל מותגים.
3. האם אתם שומרים על ערך המותג – מבחינת בריאות פיזית, רוחנית ונפשית? היזהרו מלשחוק את עצמכם בדרך לפסגה. הדרך ארוכה, נסו להנות ממנה ולצייד את עצמכם בכלים
הנכונים להתמיד בה לאורך זמן. אל תאמרו "עד שאני אהיה כזה טוב יעברו 5 שנים" בכל מקרה הם יעברו, השאלה מה אתם הולכים לעשות עם הזמן הזה.

תנאי שני: בין הלקוח והמוצר – חוויה רב חושית היוצרת עניין במוצר:
ריבוי המוצרים והדמיון ביניהם והפרסום האגרסיבי התוקף מכל פינה, גורם לאדישות ואטימות כמנגנון הגנה של הלקוח. לכן עולם השיווק
כבר לא מדבר על שיווק מוצרים, אלה על בימוי של חוויות ויצירת תחושות. שאלו את עצמכם כיצד אתם מציגים את מרכולתיכם?
היום כבר לא די בזיהוי הצורך של הלקוח, ועל פיו הצגת התועלות שקיימות עבורו במוצר.
נכון, שיהיה קל יותר למכור ללקוח שברורה לו התועלת מהרכישה. אולם לשם כך עליכם קודם כל להשיג את תשומת ליבו. חישבו מה יתפוס את הלקוח,
את תשומת ליבו, ויביא אותו למעורבות רגשית וחוויה רב חושית, של המוצר או המסר אותו ברצונכם להעביר.
אם המותג הוא אתם, והמוצר הוא שירות מקצועי שלכם, חישבו על סיפור אישי שלכם, שיעורר את החוויה הרגשית הרצויה.

תנאי שלישי: בין הלקוח והמוכר – אמינות וכימיה.
הדבר הראשון שאנו מצפים ממותג, הוא אמינות. הלקוח קודם כל קונה את המוכר כבן אדם, ורק אחר כך את השירות או המוצר שמציע לו. הדבר מושפע
רבות מהכימיה הראשונית שנוצרת בין השניים. עד כמה אתה נותן דעתך לקשר שאתה יוצר עם הקונה?

איילת פדה גולדשטיין אומרת ,שעל הלקוח להרגיש שהמוכר רוצה בטובתו ולא רק בטובת החברה בה הוא עובד, שניתן לו מידע מלא ואמיתי ולא מנסים
למכור "לוקשים" רק בכדי להוציא ממנו כסף. לכן על המוכר להיות מודע לרושם הראשוני שהוא מייצר, לזכור כי מכירה אינה חד פעמית, וכי אמון יביא
לנאמנות הלקוח לתועלתם המתמשכת של 2 הצדדים. כוחו של מותג ב- באז השיווקי שהוא יוצר. בסיפורים שהלקוחות מספרים עליו למכריהם.
מה הסיפור שאתם רוצים שהלקוחות יספרו עליכם? הדבר בשליטתכם. מספרים על אלפרד נובל, שהיה מומחה לחומרי נפץ. שקרא יום אחד, מודעה בעיתון,
בה הודיעו בצער רב על מותו. זה היה כמעט נכון, אחיו שהיה במזרח נפטר. בתחתית העמוד הייתה כתבה קצרה עליו, בה כתבו שנפטר אדם מתועב,
שגרם ויגרום במעשיו למותם של אלפים בשל המצאותיו הזדוניות. באותו יום הוא קיבל החלטה, שלא כך הוא רוצה שיזכרו אותו. הלך לעורך דינו,
שינה את צוואתו והקים את הקרן של פרס נובל.
אז איך אתם רוצים שיזכרו אתכם?

מאת
איילת פדה גולדשטיין

תרגיש/י חופשי לפנות ולשאול והיכן שנוכל לסייע – נסייע בשמחה
למידע כל קורס "יזמות וחשיבה עסקית פנה כאן 
למפגש אישי ללא עלות עם מנכ"ל ביטחונט – פנה כאן! 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

פוסטים נוספים

בלוג

CV (קורות חיים) ב360 מעלות

כידוע מידי חמישי מזה כמעט 12 שנים אני מקיים יום קבלה בקהילה ללא עלות, באהבה וכמה פעמים שכל אחד/אחת צריכיםהפורש/ת הצעיר/ותיק יכולים לבחור האם ירצו

קרא עוד »
×