מיתוג אישי ועסקי

מיתוג אישי ועסקי כל אחד רוצה, כל אחד יכול
בעידן של שוק מוצף ותחרותי, חברה קפיטליסטית בה מומחיות, מקצועיות, הצלחה כלכלית וחיפוש אחר ערכים מוספים אנושיים, הן בעולם העסקי והן בסביבה החברתית, מהווים חובה אישית להבטחת הצלחה, צץ ועלה בשנים האחרונות מושג חדש הקרוי – מיתוג אישי.עם הפרישה מצה"ל או פפרישה משירות הביטחון זה אחד התחומים המידיים שעליך לתת עליהם את תשומת הלב, מיתוג מחדש לאחר שכבר עברת 25 של מיתוג בעולם הביטחוני. נכון, צריך להתחיל שוב..(אבל אל דאגה- זה ממש אפשרי !)

עד היום, המושג מיתוג היה שייך למוצרים, חברות ועסקים אשר יכלו "לשלם" הרבה כסף, על מנת להצליח ולהחדיר את הסמלים שלהם למוחנו. החדרה אוטומטית ובלתי נשלטת זו הביאה אותנו למצב "מפתיע" בו כל M גדולה – מסיטה את תודעתנו באופן מיידי ל"מקדונלדס", כל גמל דהוי – מביא עימו את "קאמל", נמר שחור ואתלטי – מתחבר ל"פומה" וכמובן שריבוע כתום אינו עוד סתם ריבוע כתום, זהו "אורנ'ג". הקידמה וכל מה שהיא מציעה, מאפשרת גם לנו, האנשים הפרטיים, להצליח ולמתג עצמו באופן אישי. ללא משאבי כסף בלתי מוגבלים. רק באמצעות עבודה נכונה, עקבית… המבוססת על תכנון מקדים נכון. -איך?

מותג הינו סמל /אות /ציור המשויך באופן אוטומאטי לאדם/מוצר/חברה, והמעלה במוחנו באופן מיידי עולם שלם של ערכים ותפיסות באשר לאותו אייקון נצפה. עולם הערכים והתפיסות הינו ה"מיצוב" העומד לימינו של ה"מיתוג" הנבחר. מיצוב הינו תפיסת ערך/תכונה חיוביים, ייחודים וחשובים במוחו של הלקוח/האדם,למעשה זהו שיוך תודעתי (אוטומטי), הבא לאפיין, לבדל ולהעניק את הערך המוסף למוצר / השירות / האדם, במטרה לייצר ביקוש עבורו. כך למשל – תכונה חשובה במסכים הינה "חדות", אותה "ניכסה" לעצמה – טושיבה. תכונה מיוחלת ונחשבת בבירות היא "מרירות", אותה הצליחה לנכס – גינס, וכמובן ערך בעל חשיבות עליונה ברכבים הוא "בטיחות" עליו לקחה בעלות – וולוו. אך האם ניתן לעשות כך גם כאשר מדובר בבני אדם? התשובה היא כן!

לדוגמא: אם תוצג תמונתו של "הרצל" – יעלה במוחנו ערך "החזון" ,אם נשתמש בתמונתו של "אלון גל" –נקבל פה אחד תשובה ברורה "המאמן של המדינה" ואיילון בן יוסף? ומהטמה גנדי? וצ'רלי צ'פלין? ופנינה רוזנבלום? ושוקי זיקרי? וחיים צינוביץ'? ועוד המון כאלה… כל הדוגמאות שמניתי הינן דוגמאות חיות של אנשים ממותגים בארץ ובעולם. אך ישנם אנשים רבים שאיננו מכירים, אשר הצליחו למתג עצמם מיתוג יוצא דופן ומוצלח במיוחד, בתחום האישי שלהם. וזו היא החוכמה האמיתית.

בחירת מיתוג אישי
מיתוג אישי / עסקי מבוסס כאמור על תכונות / ערכים אישיים אותם מעוניין אדם ל"נכס"(מלשון נכס) לעצמו. ניכוס זה חייב לקחת בחשבון בראש ובראשונה את "קהל היעד" אליו הוא פונה שהרי זהו העניין – רק בחירה ראויה ונחשקת בסביבת המיתוג בנכספת, יכולה להביא לתוצאות.לאחר הבנת הסביבה, צרכיה, מיפוי ערכים ותכונות "תפוסים" יכול האדם לבחור לעצמו, את שלו, את הערך / התכונה שיוצמדו לשמו מעתה ואילך. בחירה זו חייבת להיות אמינה ומבוססת על עובדות אמיתיות ותוכל להבליט כישורים קוגניטיביים, ניסיון חיים, ניסיון מקצועי, כישורים של תקשורת בינאישית, כישורים רגשיים ותכונות יוצאות דופן.

בניית מיתוג אישי
לאחר שנבחרו הערך או התכונה המייצגים את האדם בדרך למיתוג, עליו להיערך בהתאם, על מנת לבסס את האמירה בחזקת "צדק נאמר, צדק נראה, צדק נעשה" – עליו להמחיש ולתקשר לסביבה הממוקדת, היבטים שונים של בחירתו. שידור המסר חייב לבוא לידי ביטוי קודם כל בתדמית החיצונית, בצורת התקשורת וכמובן בכלהכלים השיווקיים העומדים לרשותנו. כלים שיווקיים מיידיים הם כמובן – כרטיסי ביקור, עלונים אישיים, פולדר עסקי, משיבון סלולרי וכד'. כל אלו מחויבים בהעברת המסר הברור שנבחר – ברמת המלל, העיצוב, הצבעים, הצורה.

תיחזוק והעמקת המיתוג האישי
בעידן שלנו, עומדים לרשותנו מגוון עצום של ערוצים בהם נוכל להעמיק את המיתוג הנבחר וכמובן לתחזקו (כוחו של מיתוג אישי מוצלח, הוא בתזכור קבוע וקונסיסטנטי במסריו, לאורך תקופה ארוכה). קיימים ערוצים שאינם מחייבים הוצאה כספית גדולה – הקמת אתר אינטרנט תדמיתי-אישי המתקשר את מירב במסרים בפלטפורמה וירטואלית, שימוש באינטרנט בפריסה חכמה באמצעות כתיבת מאמרים, השתתפות בפורומים, הקמת בלוגים אישיים וכד', השתתפות חכמה באתרי רשתות חברתיות ועסקיות, כתיבה בעיתונות ארצית/מקומית/מקצועית, השתתפות בתוכניות רדיו וטלביזיה המיועדים לקהלי ייעד רצויים בתחומים הרלוונטיים, חברות במעגלים עסקיים ובקבוצות אנושיות
לביצוע networking, יצירת חיבורים אישיים אסטרטגיים באמצעות מכרים וחברים, מתן הרצאות בפורומים משתנים –מחוגי בית ועד ועידות וכנסים מתאימים, העברת מסרים "ויראליים" באמצעות תפוצת דואר אלקטרוני של חברים (יש להיזהר מחוק ה SPAM) וכן הלאה והלאה. כמו כן, עומדים לרשות האדם הממתג עצמו ערוצים בתשלום, ראויים ומשתלמים בראיה ארוכת טווח – ייעוץ וליווי תקשורתי לחשיפת המיתוג האישי במקומות הנכונים, גיבוי יחסי ציבור באופן קבוע, שימוש בפלטפורמות פרסומיות מתאימות ומפולחות, מערך של קידום האתר האישי על פני שלל האתרים המתחרים על אותו פלח שוק ועל אותן מילות חיפוש, קידום אישי באינטרנט ברשתות חברתיות באופן מקצועי, מדויק וממוקד, באמצעות חדירת "גרילה" חכמה, קניית פס אישי בתוכניות טלביזיה ורדיו מתאימות, שימוש בסוכנים ל'טלנטים' המקדמים את האנשים שלהם באופן אשי וקבוע ובמקומות הנכונים ועוד.

תהליך המיתוג
ברגע שאדם החליט למתג עצמו, מתחיל הוא במסע אישי של עבודה הדורשת משאבים. כמו כל פרוייקט גם זה, מחייב – הכנה נכונה המבוססת על תקציב נתון,
לוחות זמנים, ועובדת אל מול מטרות ויעדים המוגדרים מראש
.
זכור! "מיתוג" הינו תהליך בו האדם משווק את עצמו כמותג. ומותג לא בונים ביום אחד!
_______________________________________________________________________
* אורלי אדלר – מנכל"ית משותפת, גושפנקה – חיבורים עסקיים אסטרטגיים, ובעלת blue-bird אימון לחיים ממקום של בחירה.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

פוסטים נוספים

בלוג

עוסק "פטור מורשה"

רקעאם אתם או בני הזוג נותנים שרותים לאנשים פרטיים/ עמותות/ מגזר ציבורי שאינם מזדכים על מע"מ.וגם אינכם נכללים בין מי שחייבים להיות מורשה (עו"ד/רו"ח/מוהל וכאלה..)

קרא עוד »
×