זה הזמן לרכוב על אופניים

מה הניע את גלגלי מהפכת האופניים?
אולי העובדה שפעילויות גופניות אחרות משעממות הרבה יותר, או סיפור החלמתו ההירואית מסרטן של הרוכב האגדי לאנס ארמסטרונג. אולי זה קשור לכך שהאופניים מחזירים אותנו לזכרונות הילדות ומחברים אותנו לשמחה של ילד קטן, שאליה אנחנו מתגעגעים כל כך. ואולי העובדה שזהו ספורט שמתאים לכולם, ואפשר לפתח די מהר כושר רכיבה סביר. אני יכול לומר מהחוויה האישית שלי שהדרך המיוחדת שניתן לחוות את השטח דרך האופניים היא זו שקסמה לי ביותר.

קיץ חופש
טיול אופניים הוא פיתרון מצוין להעביר את השבת עם המשפחה או את החופש הגדול עם הילדים. גם שמירה על הכושר, גם בילוי בחיק הטבע ובנוסף זמן איכות עם המשפחה שלכם. בשנים האחרונות ניתן לראות את המודעות הגדולה לרכיבה על אופניים בטיולים ובמסלולים מיוחדים ברחבי ארצנו.

היכן רוכבים?
מסלול אופניים נכון ומהנה מורכב ממספר פרמטרים כגון קושי המסלול , סוג הרכיבה וההתאמה לרמת הכושר של הרוכב. קיימים מסלולי אופניים בצפון בדרום ובמרכז: לכל מסלול אופניים , אטרקציה והנוף הייחודי לו . מומלץ להתאים את המסלול לעונות השנה. מניסיוני הרב בהדרכה ובהובלת קבוצות, ניתן לרכוב כל השנה בשעות שונות, ובאזורים המתאימים.

למה אופני שטח?
לפי נתוני איגוד האופניים בישראל, 70% מהרוכבים שייכים לחטיבת רוכבי השטח (אופני הרים) ו-30% עושים את זה בכבישים. עד לפני שנים לא רבות רוכבי הכביש שלטו ברמה, אבל נראה שתרבות הנהיגה בישראל, ואולי גם האתגרים החדשים שהציבו אופני ההרים, היטו את הכף לטובת חטיבת השטח.אני זכיתי ללוות את התפתחות ענף רכיבת השטח מאז 1987 וזו הדרך האולטימטיבית עבורי להיות מחובר בצורה בלתי אמצעית לטבע, היכולת לגמוע מרחקים שעלולים להיות די משעממים אם צריך ללכת אותם.

האם אני מבוגר מדי ללמוד לרכב על אופניים ?
לרוב אנו מייחסים את האופניים למוצר ששיך לילדים. אך אין זה נכון ובודאי לא כיום . לימוד רכיבה על אופניים למבוגרים הינו דבר מומלץ ביותר. רבים גם בגיל הפנסיה מגיעים ולא מוותרים על החלום הישן הזה ומאז לא מפסיקים לרכב. מה גם שאין כמו לרכב עם המשפחה החברים או לבד. גם כפעילות ספורטיבית וגם כפעילות חברתית. כאחד שעוסק בהדרכה ולימוד רכיבה בכל הרמות אני חווה את הגשמת החלום של רכיבה על אופניים לאחרים כמתנה גדולה.

יתרונות בריאותיים
הרכיבה מפעילה מערכות שונות של הגוף באופן אירובי ואנאירובי, והיא משפרת את הכוח, הסיבולת וכושר לב-ריאה. מחקרים מראים שרכיבה במשך מספר שבועות בקביעות משפרת את הכושר הגופני. הרכיבה עוזרת להוריד את לחץ הדם ואת קצב הלב במנוחה.הרכיבה משפרת את ההרגשה הכללית ומפחיתה סטרס, תורמת לשינה טובה יותר ומשפרת את הבריאות הנפשית. הרכיבה מעלה את קצב חילוף החומרים, דבר שמסייע בהרזיה. בנוסף, שורפים יותר קלוריות, מפני שניתן להמשיך בפעילות זמן רב יותר לעומת פעילויות כמו ריצה זהו ספורט ידידותי לגוף, במיוחד לברכיים ולאלו הסובלים מבעיות גב. רבים מאלו שהריצה הסבה להם נזקים מצאו את הדיווש כאלטרנטיבה מצוינת.

אז …אם הנוסטלגיה מציפה אותך, הרכיבה מאתגרת אותך,רוצה לשדרג את סיבולת לב ריאה או שאתה רק רוצה לגוון את פעילות הפנאי ….. אשמח לעבוד לרשותך להדרכה ולימוד חוויתי של הרכיבה ,הטבע ו..הטבע שברכיבה.

הכותב: ערן פוביצר (סא"ל מיל')
מדריך מוסמך לרכיבה באופניים, מאמן אישי ומוביל טיולים

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

פוסטים נוספים

בלוג

בתי מלון מומלצים בחו"ל

לונדון, רומא, בודפשט, ברלין, ברצלונה ,פירנצה, טוסקנה, אמסטרדם, ורשה, מדרידהמלצות על בתי מלון בחו"ל ממקור ראשון! בהן אנו מקיימים את הסדנאות מעבר לים החל מ

קרא עוד »
×