טיפים לאורחות חיים אחרי גיל 40

עם הפרישה מצה"ל משתנים אורחות חיינו בדיוק בגיל הקריטי מבחינת איזון גופני והסיכונים לחלות, עדיף שגם כאן ניקח יוזמה ולא נגיב,
בין שמדובר בחופשת הפרישה עד התפקיד הבא ובין שכבר מצאנו עבודה ושגרת העבודה לא תאפשר זאת..

שתיה
# יש להרבות בשתיית מים / סודה (להימנע משתיה ממותקת)
# ערך קלורי /סוכרי של כוס מיץ טבעי/כוס חלב הינה כשל ארוחה קלה.
# מומלץ להימנע משתיית אלכוהול (למעט כוס/ שני כוסות יין ליום)

חטיפים
# חטיפים "מתוכננים" – יעיל למניעת רעב בין ארוחות (מומלץ חטיפים דלי קלוריות או ירקות)
דוגמאות :יוגורט דל שומן ,2 קרקרים, כריך דל קלוריות, ירקות חתוכים מראש, שלגון דיאט וכדומה
# ירקות- מומלץ לשלב בין צבעים שונים כי כל צבע תורם ערך אחר לתזונה והאיזון.
# פירות- עד 2 פירות ביום מקסימום (אפשר כארוחת ביניים)

אורחות חיים
# בישול – מומלץ בישול בלבד , להימנע מטיגון ככל האפשר (אם כבר אז שמן קנולה)
# פעילות גופנית מתוכננת – שחיה או הליכה לפחות 3-4 פעמים בשבוע במהלך חצי שעה
# פעילות גופנית "מזדמנת" – עלייה במדרגות , עבודה בגינה, משחק פיסי עם הילדים
# סידור צלחת- נסה לשים בצלחת את כל המנה שהתכוונת לאכול (הרבה ירקות) ולא לקחת "סבב שני"
# בחדר אוכל- לשבת עם הגב למזנון האוכל ועל יד כך לא להתגרות שלא לצורך למלא צלחת נוספת

מאמר מערכת זה מסכם כמה טיפים ממקורות שונים לצורך העלאת המודעות לתזונה בריאה ואורחות חיים ואינו בא במקום יעוץ מקצועי של תזונאית
לקבלת יעוץ מקצועי ניתן לפנות למערכת האתר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

פוסטים נוספים

בלוג

עוסק "פטור מורשה"

רקעאם אתם או בני הזוג נותנים שרותים לאנשים פרטיים/ עמותות/ מגזר ציבורי שאינם מזדכים על מע"מ.וגם אינכם נכללים בין מי שחייבים להיות מורשה (עו"ד/רו"ח/מוהל וכאלה..)

קרא עוד »
×