יום עיון משאבי אנוש והדרכה ברשת.
כמה טעימות מתוך הרצאתו של מנכ"ל רשת אבי צבי על עולם התוכן שלו
א. פייסבוק וגוגל נוגסות באחוזי הצפיייה
ב. אבל עדיין 65 אחוז מהאוכלוסיה צופים בארבעת האפיקים יחד (11.12.13.14) ועוד 35 ביתר הערוצים בשלט.
ג. רייטינג נקבע רק על ידי 700 משפחות בסך הכל!!! ועל פיו נקבע מצב הרוח של ההפקות..על פיו עולות ויורדות תכניות ועל פיו המפרסמים מחליטים כיצד לחלק את עוגת התקציב בין הערוצים.
ד.מאחורי הקלעים:
אבי שיתף את הצופים באנקדוטות מאחורי הקלעים של תכניות -ההצלחות והכשלונות.
בגילוי נאות אמר כי הם פעמים רבות הם מעצימים ארועים כדי לייצר "הקפצות קשב" לקהל ששום דבר כבר לא מרגש אותו ונתפס כקהה חושים מכל "הפושים התקשורתיים".
כך למשל סיפר שבתכנית "דה וויס" שלומי שבת היה "קצת חולה" ואז הזמינו אמבולנס והקפיצו את מוש בן ארי כעתודה תוך עשיית "דרמה" שלא ישעמם..
מהצד האחר יש מקרים שהפרשנות הציבורית עושה דרמה אבל במציאות אלה באמת סיפורים אנושיים בלי "דרמה".
לדוגמא סיפור הצלחתה של יובל דיין ופרישתה מתכנית בחצי הגמר.
לדבריו ליווה את המקרה אישית והעיד שלמרות הקונספירציות מדובר באמת בסיפור על ילדה שהגיעה לאודישיין מתוך
סקרנות ומצאה את עצמה יורדת בלימודים , מאבדת חברות קרובות ומבועתת מהרעיון שהיא בדרך להצלחה במהירות שיא.
בינינו..
זה קורה גם למבוגרים אז מה עוד לנערה בת 17 שבמהירות האור הגיעה מספסלי בית ספר לקדמת הבמה עם כל המחירים שזה גובה.
תכלס המסקנה מתבקשת..
'מה שרואים משם לא רואים מכאן" לטוב ולרע.