לכבוד ליום הבינלאומי להוגנות בעסקים
(אין באמת יום כזה אבל אם נתמיד לדבר על זה – יהיה יום כזה בעתיד ..)
בשנות התשעים נזקקתי למתפרת פ'צים בטוסון אריזונה, הגעתי למתפרה אליה נשלחתי על ידי קצין בצבא ארה"ב.
בעל המתפרה בדק את הדוגמא הרים את ראשו ואמר לי : "אני יכול לעשות זאת אבל יקח לי לפחות יומיים -עדיף שתלך לחנות המתחרה כי יש לו מכשור מתקדם יותר ויוכל לעשות לך על המקום.
ההוגנות שלו וראיית טובת הלקוח גרמו לי להתקשר למפקד הפרישה ולקבל אישורי להמתין יומיים ובכך השבתי לו כגמולו על יושרתו.
בפעם אחרת
נכחתי בדואר האמריקאי כאשר מישהי שעמדה בתור לפניי רצתה לשלוח חבילה,
פקיד הדואר שקל את החבילה ואז הציע לה להחליף קרטון (מהמלאי שלו) כדי שהיא תוכל להוריד ב"מדרגת משקל" ולשלם פחות (ואף הפתיע ועזר לה לארוז מחדש).
מקרה שלישי: בשנות השמונים היו נעלי ריבוק (למי שזוכר היו סוג של להיט) ואיך שהגעתי לניו ג'רסי רכשתי ב"מייסיס" זוג שמצא חן בעיני כי בארץ עלה כפול מחיר.
לאחר מספר ימים הגיע בדואר מידעון של החברה כי החל מעוד שבועיים אותו זוג בדיוק יהא במבצע 50% הנחה (במושגים של ישראל באותה תקופה בשנות ה 80 – כמעט חינם!!) .
בהזדמנות הבאה שעברתי בקניון נכנסתי לחנות ושאלתי האם אני זכאי להנחה. התשובה היתה בהחלט! שמור את הקופון,עבור אצלינו בקופה ב"חלון זמנים" של
המבצע ותקבל זיכוי בהתאמה (ואדוני… אין צורך שתביא את הנעליים..רק תציג חשבונית בקופה).
תודו שבמקרים האלה הכי כייף להיות הלקוח !!
יש העשויים לקרוא לזה "תמימות אמריקאית" אבל בעולם העסקים המערבי מדובר בשנים האחרונות יותר ויותר על ערך של "הוגנות בעסקים" (או בעברית "פרגן, תרוויח")