ה "לא לקוחות" בעסקים

ה "לא לקוחות"
שמחתי שהסתדר לי לצפות בתכנית "הכרישים" (6/1/20)
היה בה מגוון של תוצרים מסקרנים:
א. יזמת חרדית שבחרו להשקיע במיזם הבגדי מעצבים שלה – מבלי שהיא יודעת לגזור בד.
ולאחר מכן היא הלכה ל"היוועץ ברב" אם להסכים שישקיעו בה יותר – גם את זה הם הכילו בגלל האישיות הכובשת שלה והברק בעיניים.
ב. יזם שהמציא אפליקציית מוזיקה שברגע האחרון גם בו השקיעו לא מעט- יותר ממה שביקש למרות שאין לו כל הוכחת הצלחה.
ג. יועץ לסטרטאפים (מביך) עשה כל מה שלא צריך לעשות מי שבא לגייס כסף – אבוי לסטרטאפים שנועצים בו (יש לו מה ללמוד).

לשני המציגים הראשונים הייתה תשוקה!!!
וגם דרך הצגה מעניינת שהיא גם תרמה לגיוס המהיר.

וכעת ל "לא לקוחות"

נושא שעולה באופן יזום בקורס "יזמות וחשיבה עסקית " שלנו
בשנים האחרונות יש באויר כל הזמן את העידוד לעסקים קטנים בינוניים לייצר בידול ופילוח מדויק של קהלי יעד.
אני מסכים שבתחילת הדרך זה ממש מדייק ומאפשר ליזם המתחיל לעבוד ולהשקיע ולדייק משאבים (מוגבלים) רק למה שמשרת את חזונו ובלבד.
עם זאת, במעלה הדרך – שהדברים כבר מסתדרים ומתייצבים נכון לבחון הרחבת קהלי יעד או שירותים לאותו קהל יעד.

היזמת החרדית בהצגתה סיפרה כי עם הזמן למדה שיש "אורחות לא קרואות" באתר שלה..
נשים מוסלמיות!
הכיצד?
פשוט מאוד מוסלמיות אדוקות חלות עליהן מגבלות לבוש דומות לאלה החרדיות.
אז..היא החליטה להשקיע בבניית אתר גם בשפה הערבית ולנסות לחתור , להעמיק את הקשר ולמכור למוסלמיות -בשפה הערבית -בכל העולם.

שיראל (היזמת) גילתה זאת באופן "תוצאתי" וגם זה על הכייפק
אבל ליזם שהעסק שלו התייצב ויודע כבר לספק שירותים ברמה גבוהה –
בהחלט יכול להגיע ל "לא לקוחות" באופן יזום ובשיטה פשוטה.

ניקח דוגמא:
אני מאמנ/ת ספורט לאנשים מעל גיל 40.
העסק עובד יש לי מאמנים נוספים התייצבתי ויש הכנסה קבועה ובטוחה.
אני מנסה לחשוב מי "לא קהלי יעד" שלי..ומה אני יכול להציע להם על בסיס שרותים / מוצרים שכבר יש לי (או עם "טויסט" קטן)

1. ילדים!
מה אני יכול להציע לילדים. (אולי חוג ריצה לילדים שיש להם קושי חברתי ואני אייצר להם גם מסגרת חברתית חלופית)
2. בעלי כלבים!
מה אני יכול להציע לבעלי כלבים. (אולי ריצה משותפת עם הכלבים לטובת כלבים שנגמרת בגינת כלבים)
3. דיאטניות!
מה אני יכול להציע לדיאטניות (אולי תכנית שתאפשר להם נטוורקינג מקצועי מחד והגברת המודעות לנושא האימון כשירות משלים).

כל אחד בתחומו..
האמינו לי שמאוד פשוט לייצר "קשרים חדשים בין המשתנים".
לא להתפזר, להתרחב בטוח, בהדרגה מבלי לפגוע בבידול ובבסיס הקבוע של קהל הלקוחות שלכם
ואולי אפילו להעמיק את הקשר אליו (אם היא גם בעלים של כלב,
הוא גם אב לילד שזקוק לשרות, או שאחותו דיאטנית).
ב.ה.צ.ל.ח.ה

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

פוסטים נוספים

×