דרך מקובלת ונפוצה להגדרת "מצוינות" הם המרכיבים באים:
@ איכות תהליכים – היכולת שלנו לקיימים כשיטה, לפעול לפיהם ולהטמיע מידית לשיטה כל שינוי הנדרש להשיג שיפור.
@ יצירתיות– לסגל "טבע שני" בחשיבה "מה יכול להיות x שהוא עדיין לא" ?
@ גיוס- המיומנות שלנו לגייס ולרתום אנשים וגופים סביבי חזון /מטרה /יעד ולהוביל להשגתה.
–
ובהנחה שפעלנו נכון בכל המישורים – יצרנו תמהיל שמביא אותנו לשיא במצוינות. אבל רק באותה נקודת זמן שאנו אכן בשיא-
אבל מאחר ו"אין ואקום", הסביבה דינמית ודברים משתנים כל הזמן.
–
לכן בעיני חשוב מאוד להיות מחוברים כל הזמן לשטח, להקשיב, להביט, ליזום שיחות חתך וכל דרך יצירתית אחרת לזכות בביקורת! (כן "זכייה" ,לא אינה טעות סופר),
@ יצירתיות– לסגל "טבע שני" בחשיבה "מה יכול להיות x שהוא עדיין לא" ?
@ גיוס- המיומנות שלנו לגייס ולרתום אנשים וגופים סביבי חזון /מטרה /יעד ולהוביל להשגתה.
–
ובהנחה שפעלנו נכון בכל המישורים – יצרנו תמהיל שמביא אותנו לשיא במצוינות. אבל רק באותה נקודת זמן שאנו אכן בשיא-
אבל מאחר ו"אין ואקום", הסביבה דינמית ודברים משתנים כל הזמן.
–
לכן בעיני חשוב מאוד להיות מחוברים כל הזמן לשטח, להקשיב, להביט, ליזום שיחות חתך וכל דרך יצירתית אחרת לזכות בביקורת! (כן "זכייה" ,לא אינה טעות סופר),
עשו זאת עם לקוחות, עובדים, ספקים, שותפים והגיעו לכל מפגש כזה נרגשים וחדורי ספקות!!! (בדיוק כמו בתחקיר מבצעי).
לזמן ולהזמין "כוח האדום" מהסוג שמותח תודעה ומלא בתשוקה למשימה – למרות אי הנוחות שיכולה להיגרם מכך.
בדיוק כמו שחברות סייבר יבקשו תמיד להגיע להאקרים המצטיינים ביותר שינסו להכות בהם ואף ישלמו להם ביד נדיבה על כל פריצה שיצליחו בה.
לצערי לאחרונה נתקל באפיקי התקשורת ובמציאות ביותר ויותר ארגונים ועסקים שאזור הנוחות ,שכרון הכח והסטגנציה ממכרים אותם לדעת .
–
כנראה שלא נוכל לתקן את כל העולם אבל שווה לנסות לסגל את הרעיון בדלת אמותינו, בעסק שלנו ובחיים בכלל רק בגלל שהוא חשוב מקדם מצמיח ומפתח והוא כלי המוכר לנו היטב ומקרוב מעל 20 שנה במהלך השרות הצבאי.
ואולי אותו "כוח אדום" יהא זה שבכלל יעזור לנו להמציא את עצמינו מחדש בתקופה מורכבת זו!
בהצלחה