אֶסְקֶפִּיזְם, אמילי. Petit morts

אֶסְקֶפִּיזְם, אמילי. Petit morts
למניעת ספוילרים- הפוסט מיועד רק למי שכר צפה/צפתה ב"אמילי בפריז" (האחרים מוזמנים לקפוץ ישר לאפילוג)
חברים וחברות שצפו בסדרה הבטיחו הנאה צרופה, קאסט וניקוי ראש
אלה בתוספת כיסופיי לבירות אירופה הניעו אותי לצפות בסדרה וזאת למרות ביקורת הלא מחמיאות של עיתונאים (עיתונאים יקרים, בואו..לא כל סדרה צריכה להיות קאלט ומי אמר שתמיד צריך עומק כדי לבהות במסך)

חוויתי אותה כסדרה זורמת קלילה, אינטואיטיבית והיו בה גם מעט מסרים בשיווק וניהול יחסים.
ברמה האישית הביקור של אמילי במאפיה השכונתית הזכיר לי כי כנער בישראל הכרתי רק לחם לבן/ אחיד או לחמנייה.
והנה אני בן 17.5 במסגרת משלחת נוער נכנס למאפיה בפריז ולא מבין איך יש לחם קריספי ומהביל ש"מתפוצץ" בחייך.

אינסטוש
1. להבנתי מאחר וכוחו של אינסטגרם מועצם בסדרה יחסית לרשתות אחרות -קיים סיכוי טוב שהמפיקים של "אמילי בפריז" קיבלו חסות יפה מהם.
@ אמילי מדגימה היטב את השימוש החכם בהקמת פרופיל ייעודי ל "אמילי בפריז".
וגם בארשת חשיבות עומדת על חיוניות "התוכן, האמון, העניין והמעורבות" (גם כאן נשמע כמו מלל מוכתב מהחסות -אבל מה אכפת לנו)
@ בביקור בסטודיו של אוליביה תומפסון אנו נחשפים ל"גלי ההדף" של הרשת ועל המדדים להצלחה
גודל המתנה השיווקית כמספר העוקבים וגם נכנסים לכנס תחת התחייבות לפרסם לפחות 5 פוסטים מתוך האירוע.
שם גם זכינו מאמילי להדגמה של "מם" הנשען על הוכחה חווייתית.
"עם חמאת מקדמיה ושמן חוחובה מוצרי דורה לא נמרחים אפילו שרעבים לתותים"
ואז בתום ההצהרה אוכלת תות מתוך הצמח שעל הקיר כמו אומרת לנו : "הנה אני מנסה וזה באמת עובד כמו ההבטחה של אוליביה ואפילו יותר".

2."סקסי או סקסיסטי"
אמילי מנסה לקדם את ההבנה של אנטואן לכך שהלקוחות היום רוצים להשפיע וטויוטר הוא זירה מעולה לסקרים תומכי החלטה.
=================
שיווק ומכירות
1. משפיענים אז ועכשיו (זוכרים למה אנשים באו פעם "לכסית"?)
אנו נחשפים לכח המשפיענים לא רק היום ולא רק ברשתות.
בדיון הפילוסופי עם תומא אנו מגלים סיפור מעניין על בתי הקפה של פעם בעיר האורות.
בית הקפה "לה דה מאגו" היה המקום ה"מגניב" בפריז של פעם ובו בילו המשפיענים של פריז
בשלב מסוים ז'אן פול סארטר וסימון דה בובואר חשבו שזה בורגני מדיי ועברו ל"קפה דה פלור" ממש ממול !
ופתאום "קפה דה פלור" הפך למגניב יותר כי כולם נהו אחריהם לשם….
"ששני דברים קרובים אנו נאלצים להשוות ביניהם" -מסכם תומא!
הנה ,בדרך אגבית, התשובה לשאלה העולה מעת לעת מדוע מתחרים פותחים חנות/דוכן דומה זה ממול זה?!
רמז! התחרות בריאה גם לשיווק- היא מעלה את המודעות לצורך בשרות.

2. פילוח קהלי יעד
אמילי נשלחת כדי לבצע התאמות לקהל יעד אמריקאי את המוצרים שהחברה משווקת.
וכן- במהלך כל הפרקים הכל משפיע! הבדלי השפה דפוסי החשיבה, התרבות משולבים כחוט השני בעלילה וזה כבר שווה פוסט אחר.
(נתחיל ב10.00 ונצא לצהריים ב12.00 – באים לעבודה ולא בהכרח לעבוד- לוק קורא לזה "איזונים")

3.אסוציאטיביות
יש לפחות 3 מקרים בסדרה בהם מוצגת באופן מעניין היכולת לייצר "קשרים חדשים בין משתנים"
א. השמפניה– ההבנה שעודפי השמפניה יכולים להימכר בשם אחר רק כדי לשמש להתזה חגיגית בעוד ה- מותג ישמש לשתייה.
ב. המיטה– ביקור במוזיאון הטבע נותן לה השראה לקידום מכירות של מיטה תוך הדגשת התועלת שהיא כה נוחה שניתן להירדם עליה בכל מקום (גם מתחת לכיפת השמיים)
ג. השמלה– צמד מעצבי מודרני "גריי ספאס" מרסס צבע על שמלה יקרה שאמילי לובשת לתצוגה
ביקור בסטודיו אצלם מעלה לה את הרעיון שניתן לעשות "מותג עודפים" של מעצב העל פייר קאדו.

4. "ספונטני מתוכן" (חתירה למגע עם לקוח)
אמילי מבינה מהר מאד שבעל המלונות זימר מגיע לגלריה, היא קוראת ראיון שנעשה איתו ,
מבינה את עמדותיו ומייצרת את "אסטרטגית חמשת החושים" בבתי מלון רק כדי להסביר לו כמה חשוב ללקוח לחזור ולהתחבר לריחות מוכרים.
"כמו אפיית עוגה בבית שרוכשים פוטנציאלים מגיעים אליו – מה שמקנה להם תחושת חמימות וביתיות".
=================
יחסים
1."ידע זה כח" ואת זה אמילי למרות גילה הצעיר מבינה היטב.
אמילי מתחברת ומתחבבת אט אט על העובדים שמנדבים לה מודיעין שבזכותו היא איכשהו מצליחה לשרוד ולהיות תמיד באוריינטציה למתרחש.

2. מ"נטל" ל "נכס"- פוסט אחד שמשתפת ברז'יט מקרון אשת נשיא צרפת על ואז'ה ז'ון משנה את מעמדה של אמילי בארגון בין רגע.
(קצת צביעות של המעסיקים אבל התרגלנו)

3. משפחה ועסקים– תומך בגבריאל, לא עושים עסקים גדולים עם המשפחה של החברה שלך.
עדיף לגייס משקיע חיצוני כמו אנטואן שבמקרה הזה כבר חווה את המסעדה.
אבל הי גבריאל- תחתור למגע כדי להשיג משקיע, הצליח לך תוצאתית רק כי אמילי עשתה קצת עבודת שטח.
=================
אפילוג
@ סדרת אסקפיזם לפעמים זה הכי !! (במיוחד בסגרים)
@ לקחת מכל סרט מה שיכול לקדם אתכם אישית /מקצועית.
@ בארה"ב התאריך היום הינו 10/17/2020
@ למרות הפיתוי- תמיד תשטפו את המחבת עם סבון!! (בטח בימי קורונה)
@ לא למהר להסיק מסקנות – לפעמים למרות שנראה לך שאת יודעת הכל -את מגלה שלחברה שלך יש יותר מאח אחד 🙂

@ ומסר לחברי מועדון חו"ל של ביטחונט– הבנתי!
פריז נוספה כיעד לאחת הסדנאות עם תום המגיפה.

Facebook
Twitter
LinkedIn

פוסטים נוספים

בלוג

נע"ת > אזרחות ומה שביניהם

נלך קצת במנהרת הזמן לימי הקורונה ולקורס דירקטורים מקוון בסגר בהמצאה שהכרנו >ZOOMבאחד המחזורים הצטרף פורש ותיק מעל עשור שהציג עצמו כסמנכ"ל בחברת תחבורה גדולה

קרא עוד »
בלוג

דפוס חשיבה במו"מ מול מעסיק

בתחנת הפרישה או בעוד תחנות קריירה בשנים שאחרי.. אנו מגיעים למו"מ מול מעסיקים.באזרחות שלא כמו בצבא -הדפוס אינו "חד חד ערכי" באמת.אלא פעמים דברים נאמרים

קרא עוד »