רקע
השקענו הרבה כסף וזמן בנינו אתר באמת יפה שסוף כל סוף אנו מרוצים ממנו, השקנו את האתר לפני כחודשיים ואף השקענו בקמפיין ברשתות החברתיות ונכנסת תנועה לאתר.
אבל, אבללללללללללללל
מדוע הגולשים לא פונים אלי או לפחות משארים פרטים באתר שאחזור אליהם – מה לא בסדר?
נשמע לכם מוכר?
ובכן, כדי שהאתר שלנו "יעבדו" עבורנו אנו צרכים לקבוע לו יעדים, כן יעדים מהאתר, כפי שאנו עושים או צרכים לעשות לכל עובד בעסק שלנו ולעצמנו.
ראשית אנו צרכים להחליט מהן מטרות האתר?
קרי, מה אנו רוצים להשיג באמצעות האתר?
1. רושם? – אנו רוצים שאנשים ירגישו ויבינו שמאחורי האתר עומדת חברה גדולה ורצינית?
2. תנועה? – אנו להשיג נפח גדול ככל שניתן של גולשים כדי לבשר להם את "הבשורה" – מבצע מעניין, אירוע שאנו משיקים, או אזהרה וכו'
3. לידים? – אנו מעוניינים להגיע לקהל לקוחות איכותי וחדש שהשירות או המוצר שלנו באמת מעניין אותם כך שהם יבקשו שנחזור אליהם או אף הם יבצעו הזמנה באתר.
הרי אנו רוצים למכור, לא?
לכל אחד ממטרות אלו יש דרכים שונות להגיע אליהן,
במאמר זה אתמקד במטרה מספר 3, להשיג לידים איכותיים של מתעניינים בשירות שלנו.
צבירת פניות של מתעניינים בשירות
איך נכון לבנות את האתר, כך שאנשים שגולשים לאתר שלנו ישאירו פרטים במטרה שנחזור אליהם או אף יבצעו הזמנה באתר. במילים אחרות – שיפור יחס ההמרה באתר.
כלומר אנו רוצים ש % הגולשים הנכנסים לאתר שלנו, שישאירו פרטים או יבצעו עסקה באתר – יגדל.
נעשה זאת בפשוטות, ולו רק בגלל העובדה שאנו אוהבים סיפורים פשוטים.
לדוגמה האם קרה לכם שחיפשתם שירות או מוצר – נכנסתם לאתר בדף הראשון בתוצאות החיפוש ולא הבנתם מה קורה שם באתר – מה רוצים מכם?
מה עשיתם במקרה כזה?
ברחתם מאתר – נכון?
ואז המשכנו לחפש את השירות או המוצר באתר אחר – נכון כך היה?
איך אנחנו נעצור את בריחת הגולשים מהאתר שלנו?
ובכן להלן 3 צעדים פשוטים:
1. הדבר הראשון שחייב להיות בכל אתר למעלה בחלק העליון שלו מתחת לתפריט:
Value Proposition – הצעת הערך שלנו.
אנו חייבים להבהיר בשורה אחת לגולש לאן הוא הגיע ומה ההצעת הערך שלנו.
כלומר מה לאן הוא הגיע? ומה הוא למעשה מקבל כאן?
וגם כאן חייבים לבדל את עצמנו ולהגיע לנישה שלנו שאנו רוצים לשרת – הרי אם נעשה הכל ונציע הכל – לא נפגע בכלום.
להלן מספר דוגמאות:
מאמן עסקי או קאוצ'ר
אימון עסקי בשיטת הסלמי – שיטה מוכחת להשגת תוצאות תוך 3 חודשים.
קונדיטורית עוגות
עוגות לימי הולדת, חלבי ופרווה – עוגות מקוריות מוכנות תוך 3 שעות.
מאלף כלבים
מאלף כלבים יוצא יחידת עוקץ, ילמד את כלבכם להיות קשוב דרוך ומוכן לפעולה כמו בצבא.
שרברב
אינסטלטור מומחה לאיתו נזילות בקירות, יאתר אצלך את מקור הדליפה תוך שעה, ללא שבירת קירות מיותרת.
הדגש על: מי אני, מה אני מציע, ומה הערך – תוך כמה זמן או מה התוצאות?
פשוט נכון?
כך אנו משיגים 2 דברים:
1. גולשים שלא מתעניינים בשירות מיד עוזבים את האתר – ואנו לא צרכים להתעסק איתם.
2. אלו שמעונין אותם מה קורה פה – ממשיכים הלאה.
2. הדבר השני שאנו צריכים להראות זה איך אנו עושים זאת?
חשוב להראות עדיף באופן ויזואלי כי אין כאן קסמים ותוך מספר צעדים פשוטים אנו לוקחים אותך אל הפתרון.
להלן דוגמאות:
מאמן עסקי
ב 3 צעדים פשוטים תקחו את העסק שלכם קדימה!
– הגדרת יעדים וכתיבת תוכנית פעולה להשגת יעדים אלו.
– הגדרת הלקוחות אליהם אתם פונים, מי הם? מה הם מחפשים ברשת? איפה הם נמצאים? ואיך הכי נכון לפנות אליהם?
– קדימה הפועל – תחילת עבודה לפי תכנית הפעולה.
קונדיטורית, עוגות לאירועים
בוחרים עוגות יום הולדת או עוגה לאירוע מהקטלוג שלנו ותוך 3 שעות מרגע ההזמנה העוגה מוכנה.
אנו עובדים עם חומרים איכותיים בלבד.
מאלף כלבים
התוכנית מחולקת ל 3 שלבים:
עבודה על איפוק ושליטה, הקשבה לבעלים וקבלת הנחיות בסיסיות, עבודה על תרגילים מורכבים.
שרברב
אנו מגיעים לבית הלקוח, מזהים את הבעיה, בוחרים את הציוד המתאים לאיתור הנזילה ומאתרים.
• כדאי מאד להציג שלבים באילוסטרציה או לפחות לשלב אייקונים מתאימים.
3. הדבר האחרון שאנו חייבים לדבר עליו הוא – אנחנו – מי אנחנו? מדוע למעשה לבחור בנו?
עדיף לדבר בתועלות ובדברים שאנו עושים או פותרים מידי יום במקום לציין כי יש לנו מעל 20 שנות ניסיון…
להלן דוגמאות:
אימון עסקי:
אני מאמן בין 20 ל 30 בעלי עסקים בשנה, במהלך שנות עבודתי אימנתי עשרות בעלי עסקים לייעול תהליכים ושיפור ברווחיות.
לכולם ללא יוצא מן הכלל היו תוצאות פנומנאליות גידול במחזורים בין 50% ל 200% תוך שנה.
קונדיטורית:
מידי חודש אנחנו משמחים עשרות ילדים ביום ההולדת שלהם,
אין סיפוק יותר גדול מלראות אותם מתרגשים ומאושרים לכבות את הנרות שכל ילדי הגן סביבם. ראו תמונות.
אינסטלטור:
אני מבקר בין 4 ל 8 לקוחות ביום, במהלך עבודתי במקצוע כבר הספקתי לראות את הכל, סתימות, נזילות, נזקי צנרת והרבה צרות אחרות,
היום לאחר 20 שנה במקצוע – אין בעיה שלא אדע להתמודד איתה.
מאלף כלבים:
גם במסגרת שירותי ביחידה וגם היום כמאלף כלבים אזרחי, עבדתי עם כלבים מכל מיני סוגים, הרבה כלבים קשוחים, קשים ועקשנים, בסופו של דבר אתה יודע לגעת בהם,
ויחד עם באילוף והטאץ בנכון, הכלבים מגיעים לביצועים שהבעלים אפילו דמיונו שהם מסוגלים לכך.
וזאת יעידו עשרות מכתבי אהבה ותמונות ששלחו לי.
לאחר הסבר עלינו ועל הניסיון העשיר שלנו תוך המחשה של התועלות, זה המקום להשאיר מכתבי תודה ועדויות מלקוחות מרוצים. עדיף גם תמונות וקטעי ווידאו אם ישנם.
אינסטלטור יכול להוסיף תמונות של לפני ואחרי עבודה.
בסוף הדף להשאיר פרטי התקשרות – מספר מקומות עם הטלפון של בעל העסק ועדיף להוסיף כפתור וואטסאפ – כך שאנשים יוכלו להשאיר לנו הודעות גם בשעות לא שגרתיות.
אז לסיכום, מה היה לנו כאן?
רגולאנז' ברקס, פלגים, פלטינות, שטנגה, פילטר שמן, שמן ברקס… ואת האלמנט לא לקחנו בחשבון…
1. הצעת הערך – הגולש צריך להבין מיידית לאן הוא הגיע ומה הוא מקבל.
2. איך זה מתבצע? – להקנות ביטחון ולהמחיש במספר צעדים איך העבודה נעשית – ללא סיפורים.
3. הרמה להנחתה – הבמה שלך – זה הזמן להרחיב עליך, על הדברים שאתה עושה, ולספר על ההישגים שלך, איך אתה עוזר ללקוחות מידי יום. ולהביא עדויות של לקוחות מרוצים.
הגיוני נכון?
לא רק הגיוני, גם מעשי וגם עובד, תחשבו בכובע של הלקוח, לא הייתם רוצים להבין מה בית העסק מציע מיידית, וללא סיפורים וללא "קשקושים"?
להבין איך הוא עושה זאת, ומתי זה יהיה מוכן, וכן לראות קצת עבודות קודמות, ולשמוע עדויות מלקוחות, לפני שאתה רוכש אצלו שירות או מוצר?
אם קראתם עד כאן, אם זה נראה לכם הגיוני וזה נשמע נכון, אז קחו בבקשה יוזמה ויישמו בבקשה באתרכם.
צעדים פשוטים אלו הן ערובה בטוחה להעלות את יחס ההמרה באתר,
קרי:
לדאוג שיותר גולשים ישאירו פרטים באתר כדי שתחזרו אליהם.
אם בעבר הייתם מקבלים 2 פניות על כל 100 מבקרים ייתכן ולאחר השינויים תקבלו 8 פניות ואף יותר על כל 100 מבקרים באתר – פי 4.
נקודות נוספות:
1. לדאוג שמספר הטלפון יופיע מספר פעמים באתר – למעלה בתפריט, למטה בפוטר, ליד בקשה ליצור קשר.
2. לדאוג לכפתור whatsapp – כך שלקוחות שלא אוהבים לדבר יתפסו אותך בהודעה.
3. אם אתה מאמן עסקי השאר קישור ליומן שלך כך שיתאמו איתך פגישת הכרות קצרה.
אוקי, הבנו את כל זאת, עכשיו איך אנו דואגים להביא את הלקוחות הפוטנציאלים לאתר שלנו?
כל זאת ועוד, במאמר הבא "כיצד להביא לקוחות פוטנציאלים לאתר שלנו".
הכותב:
תדהר צורי, יזם אינטרנט בעל בית תוכנה לפיתוחי אלגוריתמים, איש שיווק ומומחה לממשקי UX/UI
עוזר לבעלי עסקים חברות ויזמים להעלות את ערך המותג שלהם ולהציג עצמם טוב יותר בפני משקיעים ובפני לקוחותיהם.
רוצים לדעת עוד:
צרו עמי קשר בקישור הבא: