חינוך שוק אז והיום

איך עסק "קטן ושובב" יכול לחנך שוק ??
אז יש תמיד את היסודות הנכונים לכל עסק והם מיתוג, מיצוב, בידול, הבנת ערוצי השיווק, התמדה, חדשנות, פריצת דרך, יצירתיות ועוד..
כיום יש גם את הרשתות ואת הסחר הדיגיטלי
וכל דכפין יכול להפוך מיליונר גם ילדה בת 16 בעלת אומץ וחוצפה.
בשנות השישים שלטו בשוק הג'ינס העולמי lee ו levis
לא היו רשתות חברתיות ושטחי פרסום בחוצות ובעיתונות עלו הון בכל העולם.
אז הנה אגדה אורבנית שספק אם נכונה או לא אבל שמעתי אותה כל כך הרבה פעמים אז בואו נלמד ולא נחקור אם היא מדויקת בכל פרטיה.
שלושה אחים ישראלים (אבי, רפי וגו') מברוקלין הקימו חנות ג'ינסים וראו כי טוב.
אבל הם רצו יותר! הרבה יותר!
אז הם יזמו והקימו את מפעל הג'ינסים ג'ורדאש.
מי אלה שלושת האמיצים שיקראו תיגר על המונופולים lee ו levis .
כיצד הם יוכלו להשיג תקציבי פרסום ענקיים ?
האגדה מספרת כי הם ישבו וטקסו עצה.
כיצד לייצר ביקושים?
כיצד לחדור לשוק בתקציבי זוטות? (נזכיר אין פייסבוק ובטח לא אינסטוש)
אז ככה פועלים..
א. ממפים את כל חנויות הבגדים ברובעים של ניו יורק.
ב. מגייסים בני נוער משועממים אחר צהרים שמחפשים הכנסה ולא מוצאים עבודת ביביסיטר.
ג. מתדרכים אותם לעבור מחנות לחנות ולבקש מכנסי ג'ינס גורדאש
הנערים והנערות עוברים מחנות לחנות במחזוריות על פי תכנית מסודרת (זה לא קשה כי הרוב הרחובות שם "שתי וערב")
בעל החנויות מגלגלים עיניים ותוהים מה זה הדבר הזה שהנוער מחפש למרות שיש להם להציע שפע מדפי ג'ינסים של lee ו levis .
נו אומרים להם הזבנים..
אוקי- איך זה נראה ?
"יש לנו כאן גלויה שמצאנו בתיבת הדואר"
מהגלויה בולט לו לוגו של סוס אציל.
לוגו גאוני – למי שמכיר, לאמריקאי ממוצע יש יחס חם לסוסים וזה מיד מפעיל כפתורים רגשיים אצלו!
מניח שרובכם כבר הסיקו כי על הגלויה היה גם קישור לאתר האינטרנט –
(סתאם…. הרי לא באמת היו אתרים בשנות ה 60)
אבל טלפון קוי כן היה!
וכל השאר כבר היסטוריה והג'ינסים היו רק התירוץ ומקור המימון להקמת האימפריה שלהם כמיליארדרים.
כפי שאמרתי איני חותם על הסיפור, אולי באמת הוא אגדה אורבנית.
אבל הוא דוגמא מעולה לאיך עסק קטן יכול לאתגר ענקים, לאיך צב יכול לנצח ארנב בריצה ועוד..
אז בסופ"ש זה (מתחת לפוך) ..נסו לתרגל אנלוגיות דומות לעסק שלכם – בהצלחה!

 

Facebook
Twitter
LinkedIn

פוסטים נוספים

בלוג

נע"ת > אזרחות ומה שביניהם

נלך קצת במנהרת הזמן לימי הקורונה ולקורס דירקטורים מקוון בסגר בהמצאה שהכרנו >ZOOMבאחד המחזורים הצטרף פורש ותיק מעל עשור שהציג עצמו כסמנכ"ל בחברת תחבורה גדולה

קרא עוד »
בלוג

דפוס חשיבה במו"מ מול מעסיק

בתחנת הפרישה או בעוד תחנות קריירה בשנים שאחרי.. אנו מגיעים למו"מ מול מעסיקים.באזרחות שלא כמו בצבא -הדפוס אינו "חד חד ערכי" באמת.אלא פעמים דברים נאמרים

קרא עוד »